תזונה במצבי שלשול

  • יש להקפיד על שתייה מרובה.
  • רצוי לאכול ארוחות קטנות בהפרשי זמן קצרים.
  • אין להוסיף פריטי מזון המכילים תאית או סובין, יש להקפיד על קילוף הירקות והפירות וסינון המיצים.

  • מצורפת רשימת מזונות המחולקת למזונות המומלצים, ומזונות שמומלץ להימנע מהם:
     

     

    מזונות מותרים

    מזונות שמומלץ להימנע מהם

    משקאות

    מים, תה, קפה, מרקים (שאינם מכילים קטניות), מיצי פירות מסוננים (במיוחד מיץ תפוחים), חלב דל לקטוז.

    חלב, משקאות מרוכזים ממותקים בסוכר

     

     

    לחם

    לחם אחיד, לבן או חלה, צנימים, עוגות, עוגיות, קרקרים מקמח לבן (שאינם עשירים בסיבים) לחם חי (מחיטה מלאה), לחם שיפון, דברי מאפה עשירים בסיבים

    עמילנים

    קורנפלור, סולת, אורז לבן, אטריות, מקרוני, תפוחי אדמה
    קטניות, אורז מלא, דגנים מלאים

    גבינות ומוצרי חלב

    גבינות לבנות (עד 5%), קוטג', יוגורט ביו  גבינות שמנות, גבינות קשות וצהובות, שמנת חמוצה, שמנת מתוקה

    פירות

    בננה, תפוח עץ מקולף, רסק תפוחי עץ מבושלים, פירות מקולפים ומבושלים

    ירקות

    מקולפים ומבושלים (במיוחד קישואים, גזר, דלעת) כרוב, כרובית, צנון, לפת

    שומנים

     

    מזונות עשירים בשמן, מרגרינה או חמאה. מיונז, אבוקדו, אגוזים וגרעינים למינהם, חלבה, טחינה

    סוכר

     

    משקאות מרוכזים ממותקים בסוכר, ממרח שוקולד, ליקרים
     
     
    - יש להקפיד על שתייה מרובה.
    - רצוי לאכול ארוחות קטנות בהפרשי זמן קצרים.
    - אין להוסיף פריטי מזון המכילים תאית או סובין, יש להקפיד על קילוף הירקות והפירות וסינון המיצים.
    מצורפת רשימת מזונות המחולקת למזונות המומלצים, ומזונות שמומלץ להימנע מהם:
     מזונות מותרים מזונות שמומלץ להימנע מהם
    משקאות מים, תה, קפה, מרקים (שאינם מכילים קטניות), מיצי פירות מסוננים (במיוחד מיץ תפוחים), חלב דל לקטוז. חלב, משקאות מרוכזים ממותקים בסוכר

    לחם לחם אחיד, לבן או חלה, צנימים, עוגות, עוגיות, קרקרים מקמח לבן (שאינם עשירים בסיבים) לחם חי (מחיטה מלאה), לחם שיפון, דברי מאפה עשירים בסיבים
    עמילנים קורנפלור, סולת, אורז לבן, אטריות, מקרוני, תפוחי אדמה קטניות, אורז מלא, דגנים מלאים
    גבינות ומוצרי חלב גבינות לבנות (עד 5%), קוטג', יוגורט ביו  גבינות שמנות, גבינות קשות וצהובות, שמנת חמוצה, שמנת מתוקה
    פירות בננה, תפוח עץ מקולף, רסק תפוחי עץ מבושלים, פירות מקולפים ומבושלים 
    ירקות מקולפים ומבושלים (במיוחד קישואים, גזר, דלעת) כרוב, כרובית, צנון, לפת
    שומנים  מזונות עשירים בשמן, מרגרינה או חמאה. מיונז, אבוקדו, אגוזים וגרעינים למינהם, חלבה, טחינה
    סוכר  משקאות מרוכזים ממותקים בסוכר, ממרח שוקולד, ליקרים