עומסים במיון וזמני המתנה ממושכים הינם תופעה כלל ארצית, ומזמן הפכו לדבר שבשגרה. מה שבעבר נחשב לעומס עונתי, המזוהה בעיקר עם ריבוי פניות המטופלים בחודשי החורף, הפך לתופעה קבועה הנמשכת לאורך כל חודשי השנה.
כשירות לציבור ועל מנת שהפונים ידעו מה מצב המיון ברמב"ם לפני הגעתם, הוחלט בביה"ח לעדכן את הציבור הרחב באשר לעומסי המיון ובית החולים, און-ליין, באמצעות אפליקציה ייעודית, אשר נמצאת באתר בית החולים. האפליקציה, פיתוח של מחלקת מידע ומחשוב בביה"ח, שואבת נתונים ממאגר בית החולים ומעדכנת מידי חצי שעה, בהתבסס על נתונים בזמן אמת, את תמונת המצב במיון בית החולים. האפליקציה, אשר מעוצבת כרמזור, מחולקת לשלוש קטגוריות המתארות זמני המתנה עד ארבע שעות (ירוק), עד שמונה שעות (צהוב) ומעל שמונה שעות (אדום). תמונת המצב במיון משתקפת באמצעות הקטגוריה המסומנת מבין השלוש, בזמן נתון.
היכנסו לאתר רמב"ם וצפו באפליקציה החדשה שלנו: http://www.rambam.org.il
לפי דו"ח של משרד הבריאות, אשר פורסם לפני כמה חודשים, זמני ההמתנה בחדרי המיון שבבתי החולים החיפאים עומדים על 2.46-3.45 שעות בממוצע, הנחשבים לארוכים.
לדבריו של פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, פרסום מידע באשר לעומסים בבתי החולים הוא חלק חשוב בהתמודדות עם הבעיה שהפכה לשגרה: "אנחנו עושים ככל יכולתנו על מנת להתמודד עם העומסים במחלקות, ולהעניק את הטיפול הטוב ביותר שניתן בתנאים שכאלה", מסביר פרופ' ביאר, "חלק מהעניין הוא השקיפות כלפי הציבור שנושא בנטל וסובל לא אחת מהשלכות המצב. יתכן מאוד שהידיעה המוקדמת תחסוך לחלקם את הכעס והתסכול שמתלווים להמתנות הארוכות בחדרי המיון בבתי החולים. כמובן שאין אנו מדברים על מצבי חירום, אלא על מצבים שבהם אדם יכול לקבל החלטה מושכלת. בעזרת האפליקציה הוא יוכל לקבל את כל המידע הדרוש לו לכך".
האפליקציה הוצגה לראשונה לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, במסגרת הועידה המדעית של "פסגת הרמב"ם" לשנת 2015, אשר התקיימה לאחרונה בביה"ח. סגן השר ליצמן אמר באותו מעמד שפתרון העומס במיון עומד בראש סדר העדיפויות שלו, ושהוא מתכוון לחזור למסורת ביקורי הפתע בחדרי מיון כדי ללמוד מקרוב על בעיית העומס.