חדשות רמב"ם

יוזמה: מטופלי רמב"ם ובני משפחותיהם משתתפים בישיבות הנהלה

הקריה הרפואית רמב"ם
פורסם:

שלשום (יום א') התכנסה הנהלת רמב"ם לישיבה השבועית המסורתית, בהשתתפותם של הגורמים הבכירים ביותר בבית החולים. בין המשתתפים נכחו גם כמה מטופלים ובני משפחותיהם, כחלק מיוזמה חדשה וייחודית של בית החולים, שמטרתה לייצר דיאלוג בלתי אמצעי בין המטפלים למטופלים.

​צילום מתוך ישיבת הנהלת רמב"ם השבוע: פיוטר פליטר.​צילום מתוך ישיבת הנהלת רמב"ם השבוע: פיוטר פליטר.

הפרויקט, שזכה לשם "פרלמנט מטופלים", הינו חלק מפעילותו של כח משימה משותף בו לוקחים חלק נציגי רמב"ם, נציגי מטופלים ממחלקות שונות בבית החולים ובני משפחותיהם, אשר פועל מזה כמה חודשים במסגרת יישום חזון "האדם במרכז" שרמב"ם חרט על דגלו.

"פרלמנט המטופלים" של רמב"ם מבוסס על מודל אמריקאי הקיים בבתי חולים בבוסטון, שם משלב צוות בית החולים נציגות קבועה של מטופלים ובני משפחותיהם בגיבוש ויישום החלטות שונות ומגוונות הנוגעות להם, כאשר הם משמשים למעשה כקבוצת ביקורת וכשותפים לפיתוח היוזמות השונות.

במסגרת הפעילות של כח המשימה ברמב"ם, התקיימה במהלך השנה האחרונה סדרת מפגשים אותם יזמו פרופ' ליאור לבנשטיין מהנהלת רמב"ם, גילה היימס, מנהלת הסיעוד בביה"ח ורוני גאגין, מנהלת השירות הסוציאלי במרכז הרפואי. בנוסף, הנהלת ביה"ח הניעה מספר מהלכים שמטרתם דיאלוג עם מטופלים ובני משפחותיהם לטובת הבנת הצרכים השונים הקיימים במערכת, הן מצד המטופלים ובני משפחותיהם והן מצד הצוותים המטפלים. במסגרת המפגשים הללו יושבים המטופלים ובני משפחותיהם מסביב לשולחן, ויחד עם נציגי הנהלת רמב"ם, פועלים כקבוצות חשיבה ומקדישים את מלוא תשומת הלב, האנרגיה והמאמץ כדי לשמוע זה את זה, להציף צרכים, בעיות, תובנות, שאלות ואף פתרונות אפשריים – הכל במסגרת עבודה משותפת של כל הנוכחים.

"אנחנו מאוד גאים בתהליך הייחודי הזה", מציין פרופ' לבנשטיין ומוסיף, "מערכת הבריאות הציבורית מתמודדת עם בעיות ואתגרים רבים. בעיות של תשתיות, מחסור בכח אדם ובתקציב, לצד צרכים משתנים או ייחודים של המטופלים. בשורה התחתונה, בין המטפלים למטופלים מתקיימת מערכת יחסים ואנחנו שואפים שתהה זו מערכת יחסים טובה. בסופו של תהליך אנו מצפים לשנות שיטות עבודה, להתאים, לשפר ולייעל את סביבת רמב"ם לרווחתם של כל הצדדים. לשותפות הזו עם המטופלים יש ערך גדול בתהליך החשוב הזה".