תושבי 'עוטף עזה', הסובלים במהלך השנים מירי רקטות ופצמ"רים אל עבר הישובים שלהם, נדרשים להישמר בכוננות גבוהה במטרה להציל חיים. ילדים שנולדו למציאות המרוכבת הזו במהלך השנים הללו נאלצים לא פעם להתמודד עם מראות לא קלים של לחץ וקשיים במרחבים המוגנים, ללא כל יכולת לסייע, מה שמגביר את תחושת חוסר האונים שלהם.
כחלק מתוכנית הלימודים לילדים בעלי הישגים גבוהים, עורכים ילדי כיתה ה' מבית ספר 'נחלים' שבמועצה האזורית 'מרחבים' הנמצאת בצפון הנגב, עבודת חקר בנושא שהם בוחרים. השנה ערכו התלמידים עבודת חקר במסגרת שיעורי עברית, בהנחיית המורה תמר בר-חי. במהלכה יזם צוות המורות פנייה אל הקריה הרפואית רמב"ם, אל אילנה סימן-טוב דודלס, מתאמת ההחייאה בבית החולים, במטרה לקבל כלים לביצוע החייאה. שיאו של המחקר היה באמצעות סדנה, אותה העביר הפרמדיק ועוזר הרופא אנטון קרוגר ממחלקת גסטרו בבית החולים, במהלכה הילדים קיבלו כלים לאבחן מצב ראשוני של אדם ללא דופק ונדרשו לעשות החייאה נכונה באירוע של איבוד הכרה על רקע לבבי. עוד במסגרת הסדנה, ד"ר ארתור קרנר, רופא בכיר ביחידה לקרדיולוגיה פולשנית, שוחח עם הילדים על חשיבות העיסוי בזמן ההחייאה ומירית ברזילי הציגה את חשיבות ההחייאה מעולמה כאחות במערך הסיעוד.
צילום וראיונות: נתנאל אייזיק, ע. דובר
ביצוע החייאה בסיסית לצד תרגול שיטות ההחייאה השונות והיסודיות על בובות המדמות מצבי אמת, מהווה חלק מהפרויקט השנתי של בית הספר 'נחלים', המסייע לתלמידים לחדד את מיומנויות החקר שלהם ובכך מטפח למידה עצמאית.
לאחר הסדנה, יצאו הילדים לסיור בספרייה האקדמית של הפקולטה לרפואה של הטכניון הסמוכה לבית החולים, בבניין ע"ש ברוך רפפורט, כדי לראות כיצד נראית מעבדת מחקר. בסופו של יום, ילדים אלו, שבשגרה נדרשים להתמודד עם מצבי לחץ לא קלים, ציינו כעת כי הם לוקחים אחריות, לא מפחדים לגשת לחבר לכיתה, וינסו להציל את חייו, אם חלילה הם יקלעו למצב שכזה.