חדשות רמב"ם

עדכון התקדמות הטיפול במיון באפליקציה

תאריך פרסום: 23/11/2017

​בית החולים רמב"ם בחיפה השיק השבוע אפליקציה פשוטה ויעילה לעדכון דיסקרטי ומידי על התקדמות הבדיקות והטיפול במקום העמוס ביותר בבית החולים – מחלקת המיון (המחלקה לרפאה דחופה). ​​

​צילום: פיוטר פליטר
צילום: פיוטר פליטר. ​

צילום: נתנאל אייזיק, דוברות רמב"ם. 

של קורס הטראומה הבינלאומי
צילום: פיוטר פליטר.

צילום: פיוטר פליטר
צילום: פיוטר פליטר. 

​בתמונה: ורד הראל
צילום: גלן ווילסון
צילום: פיוטר פליטר, דוב​צילום: פיוטר פליטר צילום: פיוטר פליטר. ​ צילום: נתנאל אייזיק, דוברות רמב"ם. של קורס הטראומה הבינלאומי צילום: פיוטר פליטר. צילום: פיוטר פליטר צילום: פיוטר פליטר. ​בתמונה: ורד הראל צילום: גלן ווילסון צילום: פיוטר פליטר, דוב

כל אדם שמגיע למיון יישאל במהלך הקבלה אצל האחות אם הוא מעוניין בקבלת מידע בעת שהותו במיון. במידה שיענה בחיוב יישלח למספר הסלולרי שיספק לאחות קישור לאפליקציה. בלחיצה על הקישור (אין צורך "להוריד" אפליקציה ייחודית אל הטלפון) ייפתח מסך שבו תדווח מערכת אוטומטית על התקדמות הטיפול והבדיקות. כך למשל יידע המטופל הממתין מה סטטוס הבדיקות שעוד נותרו לו – בדיקת רופא פנימי, או רופא אורטופד וכו. ולאחר שנטלו ממנו בדיקות דם ובדיקות אחרות הוא יקבל עדכון מתי הגיעו תוצאות הבדיקה. האפליקציה שפותחה ע"י אגף המחשוב של בית החולים היא צעד חשוב בשיתוף המטופל בהתנהלות השהיה שלו במיון. השהיה במיון בבית חולים גדול ועמוס (וברמב"ם יש לעיתים קרובות עומס גדול מ 100 אחוזי תפוסה) עשויה להתמשך מספר שעות. מטרת השימוש באפליקציה היא להפחית את אי הוודאות של המטופל ולשתף אותו בהתקדמות הטיפול.