קבוצת ״הפרלמנט״
קבוצה הכוללת את כל הנערים/ות ובה המשתתפים מוזמנים להעלות נושאים, מתוכם יבחר בהצבעה ברוב קולות נושא בו נדון ונחקור יחד. זו הזדמנות לשמוע ולהשמיע, להשפיע על הדעות של האחר, ללמוד מהניסיון של האחר ולפעול יחד לשינוי.
קבוצת "מה נשמע?"
קבוצה דינמית פתוחה, הכוללת את כל הנערים/ות, ובה נפתחת האפשרות להתנסות בהתנהלות חברתית והיכרות עם מאפייניה של האינטראקציה החברתית והקבוצתית, מתוך הבנה של הדינמיקה הבין-אישית והתוך-אישית. זו הזדמנות להתנסות במיומנויות השיח, תוך התבוננות במרכיבים השונים היוצרים חיבור וקרבה לצד אי-חיבור ומרחק. המשתתפים משתפים בהתמודדויות אישיות, בחוויות חיוביות ושליליות, וביחד מנתחים את הסיטואציות המועלות, עומדים על המרכיבים שפעלו באופן מיטיב, ועל אלה שאותם רוצים לשנות ולשפר. כמו כן, מתאפשרת חשיבה על דרך פעולה עתידית (לדוגמא: יצירת שיחה מבהירה עם חבר או איש צוות, הצטרפות לקבוצה שרוצים להשתייך אליה, חשיבה מעכבת אימפולסיביות, וכד'). מתוך השיח, מתאפשרים תמיכה הדדית ושיתוף, המהווים מנוף להתבוננות (פנימית ובין-אישית) ושינוי.
קבוצת "אני במרכז"
קבוצה הכוללת את כל הנערים/ות וניתנת בה אפשרות לעלות נושאים ושאלות באופן אנונימי. הקבוצה דנה בנושאים השונים, כאשר בכל שבוע נער/ה אחר מוביל את השיח הקבוצתי. בקבוצה אנו מתבוננים ודנים על הנושאים דרך עולמם האישי של המשתתפים, חברתית, משפחתית וקבוצתית. אחת ממטרות הקבוצה היא ליצור מקום לכל אחד מחברי הקבוצה, תוך כדי שיח קבוצתי. הקבוצה מנסה להתחבר, לאפשר, לעזור ולחפש דרכים להבנה של הנושא אותו בחר המשתתף שבמרכז, במטרה לחזק את הקבוצה ואת הכוח הקבוצתי כמוביל לשינוי והבנה הדדית.
קבוצת פסיכודרמה
בשיטת הטיפול, שנוצרה ופותחה על ידי הפסיכיאטר והפילוסוף יעקב לוי מורנו, המשתתפים מעלים ומשחזרים סצנות ומצבים שונים מחייהם בעבר ובהווה, לצד רצונות, צרכים ותקוות לעתיד. הפסיכודרמה מאפשרת לזהות ולשחרר מחסומים רגשיים, לשנות מצבים ותגובות בלתי מספקים ו/או בלתי רצויים ולפעול בדרכים חדשות ותואמות יותר.
קבוצת מיומנויות חברתיות
אתה לא יכול להישאר בפינה שלך של היער ולחכות לאחרים שיבואו אליך.
לפעמים, אתה צריך ללכת אליהם"
מתוך פו הדב א.א. מילן
הכמיהה לשייכות, לאהבה, לקשר עם אחרים עשויה לעורר בו זמנית רגשות מנוגדים: מחד רצון לקשר ומאידך חרדה מפני קרבה. בתגובה לחרדה זו צצות הגנות שהביטוי שלהן במגוון התנהגויות לא מסתגלות כמו הימנעות, הסתגרות, כעסים, ושתיקות. בעזרת ההגנות האדם מונע מעצמו את הקרבה לאחרים ובולם אחרים שמנסים להתקרב אליו.
הקבוצה נועדה לעודד קרבה תוך קבלה של הפרט את הקשיים של עצמו. בתהליך אנו מסתייעים בכלים הבעתיים מתחומי הטיפול באמנויות: תנועה, אמנות וביביליותרפיה המאפשרים חיבור לא מילולי ל"עצמי" באופן שמרחיב את ההתנסות והלמידה חרף הקושי.
סטודיו פתוח
עבודה אישית, ספונטנית וחופשית, בחומרי אומנות מגוונים הזמינים בסדנאת האומנות. העבודה מאפשרת למשתתפים ביטוי אישי בלתי מילולי, הכרות עם חומרים שונים והתנסות חווייתית וחושית במגוון חומרי ציור פיסול ויצירה. הסדנא מאפשרת התפתחות אישית, הכרות עם העצמי וגילוי הכוחות של היוצר/ת.
קבוצת אומנות
עבודה קבוצתית מונחית באומנות, המאפשרת התנסות באומנות במרחב משותף, עם תשומת לב להתרחשות ולתקשורת בין אישית וקבוצתית, מילולית ובלתי מילולית.
קבוצת לומדים DBT
ה DBT הינו טיפול דיאלקטי התנהגותי המבוסס על שני מרכיבים עיקריים – תיקוף וקבלה של ההתנהגות (הבנת נקודת המבט של המטופל) לצד עבודה על שינוי דפוסי החשיבה וההתנהגות הבלתי יעילים. הדיאלקטיקה טמונה ביכולת להחזיק בו זמנית את התיקוף ואת השינוי. בקבוצה לומדים יחד להתבונן ולהכיר את דרכי החשיבה וההתנהגות שהפרט מבקש לשנות..