שירות כריתת פוליפים מורכבים

תמונה ראשית - שירות כריתת פוליפים מורכבים

שירות כריתת פוליפים מורכבים

פוליפים מורכבים הם פוליפים הדורשים מיומנות ו/או טכניקות מורכבות יותר להסרתם. פוליפ יכול להיות מורכב כתוצאה מגודלו, ממבנהו הטופוגרפי, מיקומו האנטומי במערכת העיכול או מסיבות אחרות כגון פוליפ שנכרת בעבר באופן חלקי. כ – 5% מכלל הפוליפים במעי הגס הינם גדולים ובחלק גדול מהמקרים לא ניתן להסיר את הפוליפ בחתיכה אחת ונדרשת טכניקה שונה להסרתם הכוללת כריתת פוליפ במספר חתיכות ומכונה "כריתה אנדוסקופית של הרירית" (ENDOSCOPIC MUCOSAL RESECTION).

בעבר, רבים מהפוליפים הללו הופנו לטיפול כירורגי אך בעשור האחרון חל שינוי מגמה. שיפורים בטכנולוגיה האנדוסקופית והצטברות של ידע, ניסיון ונתונים קליניים רבים, הדגימו יעילות ובטיחות לטיפול אנדוסקופי, תוצאות ארוכות טווח מצוינות ויתרונות רבים בהשוואה לטיפול ניתוחי.

כריתת פוליפ  זו, מורכבת יותר מכריתה סטנדרטית של פוליפ בזמן קולונוסקופיה, דורשת התנסות ולימוד ספציפיים ולכן היא מבוצעת בבית החולים ע"י צוות מיומן בסוג זה של פעולות. הסיבוכים האפשריים בבדיקה זו דומים לאלו הקיימים בזמן קולונוסקופיה רגילה אם כי שכיחותם גבוהה יותר. דימום לאחר הפעולה ייתכן בעד 7% מהמקרים ופגיעה עמוקה בדופן המעי הדורשת טיפול תיתכן בכ-1% מהמקרים. ברוב המצבים ניתן לטפל בצורה אנדוסקופית ללא צורך בניתוח או טיפול נוסף.

חלק בלתי נפרד מהטיפול בסוג זה של פוליפים הוא המשך המעקב הכולל קולונוסקופיה לביקורת. גדילה מחודשת של הפוליפ מתוארת בכ-15%-20% מהמקרים אולם גדילות אלו הן קטנות ומטופלות ביעילות בזמן הביקורת עם תוצאות מצוינות לטווח הארוך.

פוליפים גדולים או מורכבים מתגלים בדרך כלל בזמן קולונוסקופיה שמבוצעת מחוץ לבית החולים. במידה והתגלה פוליפ כזה הרופא מפנה את המשך הטיפול לבית החולים. אנו מקבלים את ההפניות, עוברים על הנתונים, מזמנים את המטופל/ת לפעולה לאחר מתן הסברים מפורטים ומתאמים את המשך המעקב לאחר כריתת פוליפ.
​​​​

זימון תורים - גסטרואנטרולוגיה

חדש!

מעכשיו מזמנים תור בדרך היעילה והקצרה ביותר – דרך הצ'אט!
נציגת השירות הדיגיטלית של רמב"ם תנחה אתכם בתהליך זימון התור.

 

<DIV>
<P style='FONT-SIZE: 14px; FONT-FAMILY: "Noto Sans Hebrew", "Noto Sans", sans-serif; WHITE-SPACE: normal; WORD-SPACING: 0px; TEXT-TRANSFORM: none; FONT-WEIGHT: 400; COLOR: rgb(35,31,32); FONT-STYLE: normal; TEXT-ALIGN: center; ORPHANS: 2; WIDOWS: 2; MARGIN-TOP: 0px; LETTER-SPACING: normal; BACKGROUND-COLOR: rgb(255,255,255); TEXT-INDENT: 0px; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; -webkit-text-stroke-width: 0px; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial'><FONT color=#ff0000 size=3><STRONG style="FONT-WEIGHT: bolder">לרווחת מטופלינו, בימים אלו מתבצעות עבודות שיפוץ במכון גסטרו. לרגל שיפוץ חדרי הבדיקות, זמינות התורים מוגבלת ומבוצעות רק בדיקות דחופות.<BR> עמכם הסליחה.</STRONG></FONT></P>
<P style='FONT-SIZE: 16px; FONT-FAMILY: "Noto Sans Hebrew", "Noto Sans", sans-serif; WHITE-SPACE: normal; WORD-SPACING: 0px; TEXT-TRANSFORM: none; FONT-WEIGHT: 400; COLOR: rgb(35,31,32); FONT-STYLE: normal; TEXT-ALIGN: center; ORPHANS: 2; WIDOWS: 2; MARGIN-TOP: 0px; LETTER-SPACING: normal; BACKGROUND-COLOR: rgb(255,255,255); TEXT-INDENT: 0px; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; -webkit-text-stroke-width: 0px; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial'>ניתן ליצור עמנו קשר בנושא זימון תורים באמצעות מילוי טופס או שליחת דואר אלקטרוני.</P></DIV>

מידע למטופל

קבלה לאשפוז
בהגיעכם למחלקה או למרפאה לאשפוז או לטיפול יומי, תעברו תהליך קליטה למחלקה, יבוצעו הבדיקות הנחוצות ותערך היכרות בינכם לבין הצוות הרפואי. שיתוף המידע בין מטופל למטפל חשוב ביותר לתהליך הטיפול.
סדר העדיפות לקבלת הטיפול במחלקה נקבע לפי זמן הגעתך למחלקה. אולם, סדרי העדיפויות משתנים בשל חומרת המצב של המטופלים האחרים. יתכן שתהליך הקליטה יתארך ותאלצו להמתין עד שאיש צוות יוכל לסייע לכם. אנא קבלו זאת בהבנה. בכל שלב בהמתנה, במידה ואינכם חשים בטוב - פנו מידית לאחד מאנשי הצוות.


להלן הדברים שרצוי להכין לקראת אשפוז:

 


התחייבות ומסמכים רפואיים:

  •  הפנייה מרופא
  • טופס 17-התחייבות כספית של קופת החולים שלכם, כלפי בית החולים לייעוץ בנושא
  • מסמכים רפואיים
  • רשימת תרופות שאתם נוטלים באופן קבוע
  • מכתבי שחרור מאשפוזים קודמים
  • תרשימי אק"ג קודמים
  • תוצאות בדיקות דימות קודמות
  • תוצאות בדיקות מעבדה קודמות
  • ציוד אישי


למידע נוסף על קבלה לאשפוז >

אשפוז יום למטופלים
• אשפוז יום נועד מטופלים אשר עוברים בדיקה או טיפול ומשתחררים באותו היום.
• על החולה לתאם מראש את מועד הטיפול למידע נוסף אודות זימון תורים - מרכז מידע וזימון תורים, פועל בימים א'- ה' 08:00 עד 16:00  5324* 04-7773568 |  [email protected]

שחרור לאחר אשפוז
•המטופל מתבקש לא לעזוב את בית החולים ללא מכתב שחרור / סיכום טיפול של הרופא.
•חולה שמצבו הרפואי מאפשר המשך בירור או טיפול במסגרת רופאי הקהילה ישוחרר הביתה עם קבלת מכתב שחרור בדלפק קבלת חולים לצורך שחרור אדמיניסטרטיבי.
•הרופאים מכינים את מכתבי השחרור לקראת הצהריים ולכן שעת השחרור המקובלת היא בסביבות השעה 16:00.
•הצוות הרפואי במחלקה יסביר לחולה את ממצאי הבדיקות והמלצותיו, שיתוף הפעולה שלך עם תוכנית הטיפול המוצעת מעלה את סיכויי הצלחת הטיפול.
•את מכתב השחרור יש להציג בהקדם לרופא המטפל, להמשך טיפול ומעקב על פי ההמלצות הרפואיות..
•ניתן לצפות בחלק ממסמכי האשפוז יום למחרת השחרור באתר האינטרנט של רמב"ם בכתובת www.rambam.org.il
•חולים נפגעי תאונות דרכים מתבקשים להמציא אישור מן המשטרה על התאונה כדי לגבות את התשלום מחברת הביטוח.
שעות ביקור:
•הצוות הרפואי בקריה הרפואית רמב"ם פועל בכדי להעניק למטופלים ולמאושפזים את הטיפול הרפואי ותנאי האשפוז הטובים ביותר. ברצוננו לאפשר ביקורים, אך גם לשמור על מנוחת המטופלים , אנא הקפידו להגיע בזמנים שהוקצבו לכך.

שעות הביקור במחלקות האשפוז

שעות ביקור: ראשון-שבת 10:00-14:00 | 16:00-21:00

מידע חיוני נוסף אודות האשפוז בבית החולים רמב"ם תוכלו למצוא בעמוד אשפוז ברמב"ם
למידע אודות חובות וזכויות של המאושפזים במחלקות עברו לעמוד חובות וזכויות המטופל .
בעת הביקור בבית החולים רמב"ם מציע לשירותכם שירותים נלווים אשר עשויים להקל על השהות בבית החולים, כגון תרגום סימולטני, השכרת טלוויזיה, שירותי השגחה פרטית , בית כנסת ובית תפילה מוסלמי. בבניין הראשי של בית החולים עומד לרשותכם מרכז קניות סגול הכולל בתי קפה, מסעדות וסניף שופרסל. כמו כן לרשותכם כספומט, סניף דואר ישראל, רשת אלחוטית Wifi חופשית וכן שירותים משלימים לטיפול כגון יד שרה. לפרטים נוספים ראו עמוד שירותים נלווים.

לפירוט על כלל השירותים ומידע שימושי נוסף עברו לעמוד הלובי הכולל את ריכוז המידע למטופל ולמבקר

צרו איתנו קשר

שעות פעילות
א-ה 07:00-15:00

פרטי התקשרות:

קישורים שימושיים קישורים שימושיים

העמותה מתמקדת בהרחבת המודעות למחלות הקרוהן והקוליטיס, בהפצת מידע מהימן על המחלות ודרכי ההתמודדות איתן, בקידום זכויות החולים מול הרשויות ובייזום פעילויות לשיפור איכות החיים של החולים במחלות מעי דלקתיות

 

 

יצאת מהרופא וצריך לקבוע תור לביקור חוזר?

יצאת מהרופא וצריך לקבוע תור לביקור חוזר?

אין צורך לחכות בתור למזכירות לתיאום תור חוזר
 
מהיום אנחנו קובעים עבורך תור אוטמטי ושולחים לך לנייד, מייד עם סיום הביקור במרפאה.
 
לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאיזור האישי - Rambam4U